اللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِوَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ لاَ إِکْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَانفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ * اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِينَ کَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُون
خداى يکتا که جز او کسي شايسته ستايش نيست / او هميشه زندهء پا برجاي است /(پس) هيچ گاه خواب سبک و سنگين او را فرا نمي گيرد /آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است در سيطره مالکيّت و فرمانروايى اوست /مگر مي شود کسي شفاعت کند(مردم را) بدون اجازهء او / به پيدا و پنهان ايشان آگاه است / وايشان ذرّه اي از دانش او را احاطه ندارند / مگر به آنچه او بخواهد / دامنه تخت (سلطنت) او آسمانها و زمين است/ نگهداري اينها برايش کاري نيست / و او بلند مرتبه ترين و بزرگ مطلق است در دين اجباري نيست،فرق ميان پيشرفت و سقوط بيان شده است/ پس آن کس که طغيانگر بودامّا به خدا ايمان آورد به بهترين دستاويز نجات (از پرتگاه) رسيده است که پاره شدني نيست /و خدا شنوا و دانا است./ خدا پشتيبان افراد باايمان است آنها را از تاريکيها بيرون مي ‌آورد و به طرف نور ميبرد/ به همان صورت به کساني که طغيان کردند کمک ميکند چنان که آنها را از نور بيرون آورده به درون تاريکيها ميبرد/.آنهايند اهل آتش جهنّم و هميشه در آن خواهند بود دريافت کد ارزيابي راهبردها و سياست‌هاي اسرائيل در دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا

پر بازدید کننده ترین وبلاگ تخصصی ضد فراماسونی فارسی زبان

ارزيابي راهبردها و سياست‌هاي اسرائيل در دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا

 =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

به گزارش مشرق، كنفرانس هرتصليا يكي از مهم‌ترين و مؤثرترين كنفرانس‌ها در شكل دهي به خط و مشي سياست‌ها، تاكتيك‌ها و راهبردهاي رژيم صهيونيستي است كه هر سال برگزار مي‌شود. علاوه بر توجه متفكرين و سياست‌مداران به نتايج و سياست‌هاي عملي و راهبردي ارائه شده در اين كنفرانس، نتايج راهبردي اين كنفرانس به صورت مستقيم در ديدگاه‌ها و نحوه تصميم‌گيري انديشمندان و سران صهيونيست تاثير مي‌گذارد؛ به گونه‌اي كه "نير بامبز" نايب رئيس "مركز آزادي براي خاورميانه" مي‌گويد: كنفرانس هرتصليا آنچنان تاثير گذار است كه سبب مي‌شود متفكرين و مسؤلان درون نقشه و مسير درست قرار بگيرند؛ وي در ادامه مي‌گويد: آنچه كه " آريل شارون" نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي درباره عقب نشيني از نوار غزه اعلام مي‌كند يك مسئله تصادفي نيست بلكه نتيجه تأثيرات و نفوذ همين كنفرانس سالانه است.[1]

 

 لوگوی کنفرانس هرتصلیا

 

 

اين كنفرانس از سال 2000 شروع به كار كرده است و تا به حال دوازده كنفرانس به صورت سالانه برگزار شده و تنها در سال 2005 اين كنفرانس تشكيل نشده است.

 دوازدهمین دوره كنفرانس هرتصليا از 6 تا 9 ماه فوريه 2011 (10 الی 13 بهمین سال جاری) به كار خود پايان داد. كنفرانس هرتصليا با همكاري سه مؤسسه مهم و راهبردي در سرزمين اشغالي برگزار مي‌شود؛ اولين و مهم‌ترين مركز "مؤسسه سياست‌ و استراتژي" است، دومين مؤسسه " مركز مطالعات ميان رشته‌اي هرتصليا " است و سومين حامي برگزار كننده در اين كنفرانس " كالج حكومت، ديپلماسي و استراتژي لاودر" است. اين سه مركز در برگزاري، مديريت و همچنين ارائه تحقيقات انجام شده در كنفرانس سالانه هرتصليا شركت مي‌كنند.

 

نمایی از سالن کنفرانس دوازدهم

 

 

 

1- مؤسسه سياست و استراتژی[2]

 

كنفرانس سالانه هرتصليا نتيجه تحقيقات و مطالعات سالانه و كلان "مؤسسه سياست‌ و استراتژي" است كه در سال 2000 با هدف اوليه كمك به سياست ملي و همچنين بهبود فرايند تصميم‌گيري در عرصه راهبردي رژيم صهيونيستي بنيان‌گذاري شده است.

 

این مركز توسط "عوزي آراد"[3] استراتژيست و يكي از چهره‌هاي شاخص در عرصه سياست خارجي و امنيتي رژيم صهيونيستي تأسيس شده؛ لازم به ذكر است كه كنفرانس سالانه هرتصليا نيز توسط آراد پايه گذاري شده است.

 
 

عوزي آراد

 

آراد همچنین به عنوان مشاور ارشد "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور راهبردی شناخته می­شود. با توجه به گذشته این فرد و اخبار و اطلاعاتی که از وی در رسانه های مختلف رژیم صهیونیستی درز کرده است، با وجود اعتماد سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به وی، نگرانی­هایی درباره تعاملات آراد با خارج از سیستم اطلاعاتی وجود دارد.

 


عوزی آراد در کنار نتانیاهو

 

رئیس فعلی مؤسسه سیاست و استراتژی و مسئول برگزاری کنفرانس هرتصلیا، "دنی روچیلد"[4] است؛ روچیلد نیز به مانند آراد، در ارتش و سازمان­های امنیتی رژیم صهیونیستی فعالیت گسترده­ای داشته است؛ وی همچنین به عنوان یکی از اشخاص مهم در اندیشکده­های رژیم صهیونیستی شناخته می­ شود.

 

دنی روچیلد

 

آنچه معرفي اين مؤسسه را مهم جلوه مي‌دهد، نتيجه تحقيقاتی است كه توسط این مؤسسه انجام شده و در كنفرانس سالانه هرتصليا نمود پيدا کرده و مورد توجه سياست مداران، انديشمندان و سران رژيم‌ صهيونيستي و ديگر كشورها قرار مي‌گيرد.

 

به تعبيري ديگر، براي معرفي كنفرانس هرتصليا معرفي مؤسسه سياست و استراتژي رژيم صهيونيستي بيش از دو مؤسسه ديگر است.

 

محدوده مطالعات و تحقيقات مؤسسه فوق، شامل تمام موضوعات كلان رژيم صهيونيستي در عرصه‌هاي امنيت و راهبرد ملي، سياست خارجي، حفاظت اطلاعات، يهوديان جهان، موضوعات اقتصادي، سياست اجتماعي، علم و فناوري‌، رفاه و سياست‌هاي آموزشي است.

 

به تعبير ديگر، اين مؤسسه در تمامي موضوعات مهم و مؤثر در صحنه ملي و بين‌المللي اعم از مسائل اجتماعي، سياسي و اقتصادي ورود پيدا كرده و نسخه‌اي عملي و كاربردي براي آينده رژيم صهيونيستي تجويز مي‌كند؛ به عنوان مثال بنابر اساس منابع و اسناد موجود، خروج رژيم صهيونيستي از نوار غزه پس از 38 سال اشغالگري در سال 2005 نتيجه مستقيم تحقيقات و تصميماتي بود كه كارشناسان سياسي، نظامي و امنيتي رژيم ‌صهيونيستي در اين مركز و در نخستين دوره برگزاري كنفرانس هرتصليا كه توسط اين مؤسسه برگزار شده بود، اتخاذ كرده بودند.

 

مؤسسه فوق در ارتباط نزديك و مؤثر با سران حكومت­ها، نهاد‌هاي دولتي، متخصصين، پژوهشگران و مؤسسات تحقيقاتي در سراسر جهان محدوده فعاليت‌هاي خود را گسترش داده است. اين مؤسسه همچنين مذاكرات و جلساتي را به صورت مستمر و در مواقعي كه حادثه‌اي در ارتباط با منافع رژيم صهيونيستي چه در داخل و يا خارج سرزمين اشغالي اتفاق مي‌افتد در سطوح بالاي سياسي و امنيتي برگزار مي‌كند و نتيجه اين جلسات به صورت مستقيم در اختيار سران اين رژيم قرار مي‌گيرد و در سياست گذاري رژيم صهيونيستي تأثير مي‌گذارد.

 

موضوعات تحقيقاتي مؤسسه سياست و راهبرد رژيم صهيونيستي به طور كلي در دو محور خلاصه مي‌شود:

 

محور اول: خاورميانه و ارزيابي راهبردها و خطرات اين مركز با استفاده از مجرب‌ترين متخصصين داخلي و بين‌المللي و با جديدترين روش‌هاي تحقيقاتي به دنبال ارزيابي رفتار بازيگران مؤثر و تجويز راهبردهاي مورد نياز در ارتباط با بازيگران مؤثر در خاورميانه است. سياست اين مركز در بخش خاورميانه بيشتر حول رفتار كشورهاي مسلمان و فهم عميق از سياست‌ها و فرهنگ اين كشورها مي‌چرخد. اين سياست تمركز خود را بر مطالعه اسلام راديكالي، راهبرد منطقه‌اي ايران، تكثير سلاح‌هاي هسته‌اي، ثبات منطقه‌اي و همچنين سياست‌هاي اجتماعي كليدي در ثبات منطقه خاورميانه قرار داده است

 

محور دوم: روابط خارجي و بين‌المللي رژيم صهيونيستي اين مركز در اين محور به دنبال ارائه راهكار براي ترفيع سطح روابط خارجي رژيم صهيونيستي و همچنين استفاده از قدرت نرم براي پيش برد اهداف آن رژيم در سطح بين‌الملل است و براي رسيدن به اين هدف، از روش‌هاي خلاقانه و جديد استفاده مي‌كند.

 

دنی روچیلد و کنفرانس دوازدهم

 

روچیلید به عنوان اولین نفر در افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در سال 2011 ميلادي می­گوید: مجموعه حوادث نگران کننده­اي به وقوع پيوست و تحولات راهبردي را در همسايگي اسرائيل ايجاد کرد.

 

بنابر نظر وی، با توجه به تحولات منطقه و بحران اقتصای غرب، کنفرانس دوازدهم شامل سه محور "بحران روز افزون اقتصادي در جهان"، "زلزله هاي سياسي و اجتماعي در خاورميانه" و "تحولات جهاني در قبال قدرت هاي بزرگ غيرنظامي" است.

 

2- مركز مطالعات ميان رشته‌اي هرتصليا

 

يكي ديگر از مراكز شركت كننده و موثر در كنفرانس هرتصليا، "مركز مطالعات ميان رشته‌اي هرتصليا" است؛ اين مركز اولين مؤسسه خصوصي و غير انتفاعي در سرزمين اشغالي براي آموزش عالي است كه توسط "اوريل ريچمن" پروفسور و سياست‌مدار مشهور صهيونيستي در سال 1994 تآسيس شده است و هم اكنون نيز رياست اين مركز را بر عهده دارد.

 

اوريل ريچمن

 

موفقيت‌هاي اين مركز معلول جذب بهترين اساتيد و محققين از سراسر جهان است؛ اين مركز با هدف آموزش دانشجويان يهودي براي دستيابي به توانايي رهبري بر داخل و خارج از سرزمين اشغالي در تمام زمينه‌هاي اجتماعي پايه گذاري شده است.

 

اوريل ريچمن مؤسس اين مركز مي‌گويد: به نظر مي‌رسد آموزش عالي اسرائيل از فقدان دو عنصر رهبري و مسؤليت اجتماعي رنج مي‌برد و اين مركز تلاش مي‌كند علاوه بر بهبود اين دو عنصر به رشد جامع اسرائيلي نيز كمك كند. موضوعات تحقيقاتي اين مركز در چند محور زير خلاصه مي‌شود:

 

محور اول: جامعه اسرائيل

 

محور دوم: قانون اساسي و ترميم نهادهاي دولتي

 

محور سوم: رشد اقتصادي و تجارت آزاد

 

محور چهارم: ارزيابي راهبردها و سياست‌هاي اسرائيل

 

 

3- كالج حكومت، ديپلماسي و استراتژي لاودر

 

سومين مركز شركت كننده در كنفرانس هرتصليا، "كالج حكومت، ديپلماسي و استراتژي لاودر است" كه اين كالج يكي از بخش‌هاي مركز مطالعات ميان رشته‌اي هرتصليا است كه در سال 1999 توسط "رونالد استيون لاودر" تاجر آمريكايي تأسيس شده است.

 

اين مركز با هدف آموزش دانشجويان يهودي براي پست‌هاي مديريتي و رهبري براي آينده رژيم صهيونيستي بنيان گذاري شده است. محورهاي تحقيقات و آموزشي اين كالج بيشتر بر موضوعات سياسي و راهبردي در دو سطح داخلي و بين‌المللي متمركز شده است.

 

موضوعاتي از قبيل: ديپلماسي و راهبرد، تروريسم و امنيت، حل تعارضات، مديريت و سياست عمومي از محورهاي آموزشي و تحقيقاتي در اين كالج است.

 

 

محورهاي مورد توجه در كنفرانس سالانه هرتصليا

 

با توجه به برگزاری دوازده دوره کنفرانس هرتصلیا، محورهاي مورد توجه در كنفرانس هرتصليا را مي‌توانيم به سه محور مشخص و مجزا تقسيم كنيم.

 

محور اول: تحقيقات و سخنراني‌هايي ابتدايي است كه توسط پژوهشگران و محققين مراكز معرفي شده براي مخاطبان ارائه مي‌شود.

 

محور دوم: ارائه مقالات و تحقيقاتي است كه توسط محققين دعوت شده در كنفرانس به تبيين آن پرداخته مي‌شود.

 

محور سوم: ارائه راهكار و پيشنهادت عملي براي بهبود سياست داخلي و همچنين راهبردهاي داخلي و خارجي رژيم صهيونيستي است؛ بر اساس سه محور فوق، موضوعاتي كه در كنفرانس‌هاي هر ساله هرتصليا به صورت تقريبا ثابت به آنها پرداخته مي‌شود به صورت زير است:

 
  • بررسي حركت ايران هسته‌اي به سمت توليد سلاح هسته‌اي و راهبرد ايران براي تبديل شدن به قدرت هژموني در منطقه و جلوگيري از نفوذ رژيم صهيونيستي
 
  • استفاده از روش‌هاي مدرن براي ارزيابي امنيت ملي رژيم صهيونيستي
 
  • فعاليت رژيم ‌صهيونيستي در عرصه راهبرد ارتباطات و ديپلماسي عمومي در عرصه بين‌الملل
 
  • شناسايي فرصت‌ها و چالش‌ها در عمق دادن به ارتباط ميان رژيم صهيونيستي و جهان غرب (اتحاديه اروپا و ناتو)
 
  • تلاش براي متحد كردن و يكي كردن يهوديان جهان و مهاجرت آنها به سرزمين اشغالي
 
  • تلاش براي ارتقاي رشد اقتصادي
 
  • رصد تحولات مقاومت در عرصه نظامی، منطقه ای و بین المللی و ارائه طرح برای تضعیف آن
 
  • بررسی و رصد بازیگران منطقه­ای و سنجش قدرت در خاورمیانه میان سوریه، عربستان، ایران، ترکیه و ...
 

موضوعات معرفي شده از مسائلي است كه به صورت تقريبا ثابت در كنفرانس سالانه هرتصليا مورد بررسي قرار مي‌گيرد؛ علاوه بر اين موضوعات در هر كنفرانس با توجه به شرايط داخلي و خارجي رژيم صهيونيستي و همچنين مسائل منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي، موضوعاتي ديگري هم در دستور كار قرار مي‌گيرد.

 

 

بیداری اسلامی محور نگران کننده هرتصلیا

 

در کنار مباحث ثابت و همیشگی کنفرانس هرتصلیا، با توجه به مسائل منطقه، مسائل بین الملل و هر آنچه برای رژیم صهیونیستی قابل توجه است، موضوعاتی مطرح و بررسی می­ شود.

 

در دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا، بیداری اسلامی در جهان اسلام به خصوص در خاورمیانه به عنوان طوفان علیه اسرائیل نام گذاری شده است.[5]

 

به دنبال ارتباط میان بیداری اسلامی و خارج شدن متحدین راهبردی این رژیم همچون مبارک و عبدالله صالح از قدرت، کارشناسان هرتصلیا، آینده این رپیم را از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی موضوع انرژی بسیار وخیم پیش بینی کردند.[6]

 

نکته قابل توجه در میان مهمانان این کنفرانس حضور برخی شخصیت های عربی از کشورهای قطر، اردن و تشکیلات خودگردان در این نشست است که در راستای عادی سازی روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، این افراد با حضور خود می خواهند در راستای طرح­های رژیم صهیونیستی، خیزش مسلمانان منطقه و جهان عرب را با رژیم صهیونیستی سازشکارانه معرفی کنند.

 

 

محورهای مطرح شده در دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا

 

با توجه به اخبار منتشر شده و برنامه اعلامی از سوی کنفرانس هرتصلیا، با مقایسه اجمالی میان دوره دوازدهم، با یازده دوره برگزار شده، تنوع کنفرانس دوازدهم از دوره­های دیگر بسیار بیشتر است؛ به نظر می­رسد دلیل این تنوع را با توجه به مقالات و بحث­های ارائه شده در بیداری اسلامی، افزایش قدرت ایران در منطقه، مشکلات مالی غرب و ضعف چشمگیر رژیم صهیونیستی در عرصه اجتماعی، اقتصادی و انرژی دانست.

 

اهم محورهای بحث شده در دوازدهمین کنفرانس هرتصلیا به شرح زیر است:

 

توازن امنیت ملی اسرائیل

 

جنگ سایبری و امنیت در شبکه­ای اجتماعی

 

ظهور اسلام سیاسی در خاورمیانه

 

اقتصاد اسرائیل دیپلماسی انرژی

 

چرخش قدرت در خاورمیانه میان ایران، ترکیه، عربستان سعودی

 

راهبرد اسرائیل نسبت به طوفان­های منطقه

 

راهبرد و تهدید در کشورهای عربی و مسلمان

 

اسرائیل و افزایش قدرت مقاومت

 

اسرائیل و بحران اقتصاد جهانی

 

اسرائیل و آموزش عالی

 

اسرائیل و قدرت هسته­ای ایران

 

اسرائیل و نحوه تعامل با قدرت­های نوظهور در منطقه

 

اسرائیل و نحوه تأثیر گذاری بر طوفان­های منطقه

 

چالش­های منطقه، بهار عربی و یا زمستان اسلامی؟

 

اسرائیل و نقش زنان در امنیت ملی

 

اروپا و راهبرد جدید برای خاورمیانه

  

چهره ­های شناخته شده در کنفرانس

 

همواره در کنفرانس سالانه هرتصلیا، در کنار شرکت مسؤلان ارشد رژیم صهیونیستی، چهره های سرشناس خارجی نیز در این کنفرانس شرکت می­ کنند؛ از جمله اشخاص خارجی شرکت کننده در این کنفرانس می­توان به "بانکی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد، "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی نام برد.

 

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس هرتصلیا

 

از اشخاص برجسته داخلی نیز می­توان به "زیپی لیونی" رئیس حزب کادیما و مخالف کابینه نتانیاهو، "شیمون پرز" رئیس و"ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

 

لیونی در کنار بان کی مون در کنفرانس هرتصلیا

 

مباحث مطرح شده درباره ایران

 

در این کنفرانس، میز ایران شناسی در کنار دیگر محورهای مطرح شده، یکی از متنوع­ترین موضوعات است.

 

در کنفرانس دوازدهم نیز، با مانند کنفرانس­های سابق، بررسی موضوعات مربوط به ولایت فقیه، قدرت هسته ­ای ایران، قدرت منطقه­ ای ایران، رابطه میان ایران و حزب ­الله و رابطه میان ایران و الگودهی بیداری اسلام مطرح شده است.

 

شیمون پرز: باید حرکت آزادانه ایران در راستای دولت سازی­ های بین المللی را متوقف کرد

 

پرز به عنوان یکی از مدعوین این کنفرانس، با اذعان به نقش الگو دهی ایران در بیداری اسلامی، با توهین به مسئولان ارشد جمهوری اسلامی می­ گوید: باید حرکت آزادانه ایران در دولت سازی، مدیریت تحولات منطقه و نفوذ در سازمان ملل را متوقف کنیم.[7]

 

 

شیمون پرز در کنفرانس هرتصلیا

 

ایهود باراک: برای مقابله با ایران هسته­ ای، به رهبری واحد جهانی نیاز است

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام انزجار و نگرانی از هسته­ای شدن ایران، مدعی می­شود: ایران هسته­ای نه تنها برای امنتی منطقه بلکه برای اقتصاد جهانی خطر ساز است و برای مقابله با ایران باید پشت سر رهبری واحد قرار بگیریم.[8]

 

معرفی تعدادی از چهره­های عربی شرکت کننده در این کنفرانس[9]

  
  • "صائب عريقات": وي مذاکره‌کننده ارشد فلسطيني در روند سازش با رژیم صهیونیستی از سال 1996 ميلادي تاکنون است و نقش ويژه اي در افزايش عمر اين محتضر داشته است. او همواره به عنوان يکي از پايه هاي اصلي مذاکرات ميان فلسطين و رژیم صهیونیستی که منجر به امضاي توافق اوسلو شد نيز حاضر بود و البته در 12 فوريه سال 2011 ميلادي پس از به بن بست رسيدن روند مذاکرات از سمت خود استعفا داد.
 
  • "سلمان شيخ": تحليل‌گر قطري و مدير مرکز بروکينگز دوحه است. او تحليل‌گر مرکز مطالعات سياست‌هاي خاورميانه‌اي "سابان" وابسته به "بروکينگر" نيز هست. سخنراني وی حول محورهای: راه‌حل هایي جهت آنچه که آن را "درگيري در خاورميانه" می‌توان نامید و "فرصت دادن به حماس در زمينه يافتن دوستاني در خارج از دمشق".
 

سلمان شیخ مدير مرکز بروکينگز دوحه
  • "امير حسن بن طلال": وي از سال 1965 تا 1999 ميلادي، وليعهد اردن بوده است. او فرزند کوچک "امير طلال" بوده است.
 
  • "رياض الخوري": اقتصاددان اردني و متخصص در زمينه مسائل خاورميانه و شمال آفريقا از ديگر شرکت کنندگان اين نشست بود.
  • "توني بدران": وي تحليل‌گر آمريکايي ـ لبناني در مسائل مربوط به سياست هاي "سوريه" و "لبنان" در مؤسسه "دفاع از دموکراسي" است. اين مؤسسه آمريکايي از سوي لابي رژیم صهیونیستی و نومحافطه کاران آمريکا به عنوان يک مؤسسه نژادپرست عليه اعراب فعاليت مي کند.
  • "شريف الديواني": اقتصاددان مصري و رئيس شرکت "المرصد" و مدير اداره خاورميانه در همايش داووس است. او نيازي به تعريف ندارد چرا که با اقداماتش هيچ حيثيت ملي يا جايگاه مردمي در مصر براي خود باقي نگذاشته است. او در مورد موازنه قدرت ميان کشورهاي اسلامي در خاورميانه و سناريوهاي منطقه در سال 2020 ميلادي سخنراني کرد.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

 نوشته شده توسط Sabi در شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,

 لينك مطلب


درباره

فراماسون ها، .دجال، شیطان پرستی، کابالا، امام زمان (عج)، ظهور، اسلام ،یهودیت،مسیحیت،دشمن شناسی، منجی شناسی، ، ائمه،پیامبر، بیت المقدس ، صهیون ، اسرائیل ، ایران ، شیعه، سنی ، وهابیت ، بهایی، بودا، رسانه
پروفايل
نويسندگان antifreemason
تازه ترين مطالب antifreemason
موضوعات
آرشيو
لينکدوني
پيوندها
ظهور نزدیک است
مقتدر مظلوم
جنبش سایبری 313
رقص شیطان
آنتی فراماسونی
سلام بر ابراهیم((شهید ابراهیم هادی))
انجمن ضد فراماسون های ایرانی
غرب شناسی
ضدماسون
ضدصیهونیست
جنبش ماسون ستیزی
دست پنهان شیطان
رئیس جمهور مجازی
دجال کیست ؟
اخبار و مقالاتی پیرامون آخرالزمان، ظهور موعود آخرالزمان عج ...
بیداری اندیشه" target="_blank" >تالار بیداری اندیشه
پخش زنده و مستقیم از حرم امام علی , حرم امام حسین , حرم حضرت ابوالفضل عباس , حرم امام موسی کاظم , حرم امام رضا . حرم امام جواد علیه السلام و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و مسجد کوفه و مسجد سهله و مدینه منوره و مکه مکرمه
پخش زنده از حرم امام حسین علیه السلام
پخش زنده حرم امام رضا علیه السلام
بانک صوت و فیلم مذهبی
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان antifreemason و آدرس antifreemason.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جستجو
امکانات سايت